Att leva, eller överleva that´s the question my friends:)

"För att leva helt och hållet måste man vara i ständig rörelse.
 På så sätt blir alla dagar olika"

Vaknade tidigt i morse av att klockan ringde som vanligt 05.30 och likt förbaskat stänger jag av den en, två,tre gånger tills nästa inställning sätter igån 05.45 osv tills jag MÅSTE gå upp. Lika trögt som ALLTID. Känner att tiden hinner ifatt mig hur gärna jag än skulle vilja att den stod stilla åtminstone på MORGONEN.
Väcker barnen och samma visa även där. Börjar med Pierre som jag VET att jag kommer få väcka tre gånger till innan han ens har en tendens till att stiga upp så jag tänker att om jag LÅTSAS att detta ÄR tredje gången så funkar det...-PIERRE FÖR FASIKEN NU ORKAR JAG INTE SKRIKA MER..UPP!!! det lyckades...yipeee men kommer han ihåg det tills imorgon?
Dominiques HEMSKA äckliga ringsignal hör jag halva nätten (känns det som iaf) har INTE lyckats väcka henne de sista TRE åren ändå insisterar hon på att ha den kvar och att ska ha den som någon morgonsång i familjen och då ÄVEN på helgerna...hon har hitintills ALDRIG gått upp av den ...
Går nu ner igen och har plockat ihop Kewins kläder och ska ta på honom då han SKRIKER som en stucken GRIS-GÅ UUUUUUUUUUUT jag tar på mig själv..jag försöker ändå ta på honom ena strumpan då han nästan lyckas sparka mig i ansiktet och samtidigt klarar av någon akrobatik som självaste cirkusdirektören på Cirkus Scott skulle anställa honom direkt om han lyckades följa honom med blicken under en sekund..
Jag låter honom vara och går upp i köket och förbereder frukosten...
Sen följer samma scenarie om och om IGEN..
-NU MÅSTE VI ÅKA ANNARS KOMMER JAG FÖRSENT..RAPPA PÅ!!!!
-Kewin ÄT UPP NUUUUUUU...stäng av tv:n!
-Dominique och Pierre gå och ta på ER!
-Har du frukt i väskan Kewwa?
Jag springer som en skållad katt upp och ner i trappan och i sista sekund kommer vi ivägs...

Vi lyckades även denna morgonen....överleva morgonen!
Imorgon är en annan dag....TACK GUD för det! ;)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter som en helt normal morgon hos er :-))

2010-05-18 @ 19:03:10
Postat av: elin

haha..vilken morgon...ja såna dagar kommer väl när barnen e större,,än så länge e vi i fasen att man blir jätte glad om dom inte vill stiga upp!!hihi...kramizar Elin (carros kusin)

2010-05-18 @ 19:07:49
URL: http://www.hanssonlafamilia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0